Klantverhaal Jacob van Jan

13 februari 2025

Koelewijn – Jacob van Jan BV zet in op brede wervingscampagne

Goede mensen maken het verschil. Dat weten ze bij Koelewijn – Jacob van Jan BV als geen ander. Dit bedrijf, dat bekendstaat om zijn kwaliteitsproducten, is altijd op zoek naar medewerkers die niet alleen oog hebben voor het product, maar ook voor de klant. “Het succes van je bedrijf hangt sterk af van de mensen met wie je werkt.” Daarom besloten ze om hun personeelswerving slimmer aan te pakken – met een brede campagne via De Bunschoter.

 

Op tijd inspelen op personeelsbehoefte

Veel bedrijven wachten met werven tot het écht nodig is, maar Koelewijn – Jacob van Jan BV kiest voor een andere aanpak. Door de seizoenspieken in hun productieproces moeten ze altijd voorbereid zijn. “Daar moet je op tijd op voorsorteren. Je weet ook dat het tijd kost om mensen in te werken en te laten wennen aan een nieuwe situatie in een nieuwe omgeving.” Door te kiezen voor een combinatie van online én offline werving, worden hun vacatures bij de juiste mensen zichtbaar– nog vóórdat ze hard nodig zijn.

 

Van krant tot LED-scherm: breed bereik werkt

In de zoektocht naar personeel heeft Koelewijn – Jacob van Jan BV verschillende methodes geprobeerd, van lokale advertenties tot dure bureaus. Maar echt opvallen in de huidige arbeidsmarkt? Dat bleek een uitdaging. “Met de huidige opzet van de campagne in samenwerking met De Bunschoter creëren wij een breed bereik, bij verschillende (gerichte) doelgroepen. Herhaling speelt hierbij een actieve rol.”

De combinatie van kanalen sprak hen direct aan. “Door de combinatie met het gericht online adverteren op een vooraf geselecteerde doelgroep, de fysieke krant en het mooie LED Board langs de drukke weg, bereiken wij een hele brede doelgroep. Dat is precies wat wij willen.”

 

Goede samenwerking en concrete resultaten

Een effectieve campagne staat of valt met een goed plan en een soepele uitvoering. Gelukkig was die samenwerking er. “Er wordt goed meegedacht, de opmaak van de advertenties sluit goed aan bij onze wensen en de kosten zijn in de juiste verhouding. Wat ik persoonlijk heel prettig vind, is dat je een vast contactpersoon hebt waarmee je al je ideeën kunt overleggen en samen tot concrete stappen komt.”

En leverde het iets op? Absoluut. De vorige campagne zorgde voor meerdere reacties en zelfs een nieuwe medewerker. Hoewel het geen blijvende match was, gaf het Koelewijn – Jacob van Jan BV voldoende vertrouwen om opnieuw deze aanpak te kiezen. “Het is een ander moment in het jaar, dat kan soms verschil maken en het heeft vorige keer meerdere reacties opgeleverd. Daarom willen wij het nogmaals inzetten.”

 

Twijfel jij nog over een brede wervingscampagne via de Bunschoter?

Volgens Vincent is het simpel: “Juist de combinatie van on- en offline maakt de campagne sterk. Je bereik is groot en breed. Je bereikt de jongere doelgroep, maar ook de generatie die wat minder actief is op social media. Daar zit dus precies de juiste kandidaat tussen. Je moet hem alleen zien te bereiken.☺”

 

Koelewijn – Jacob van Jan BV kiest opnieuw voor deze bewezen strategie. Jij ook? 

Meer informatie over personeelswerving via de Bunschoter?

Neem vrijblijvend contact met ons op via onderstaand formulier:


Neem contact met ons op

Dit bericht delen

Volg jij ons al op Social Media?

Share by: